Abstract
A közösségi oldalak az életünk jelentős részévé váltak. 2018 márciusában az Egyesült Államokban a felnőttek 68%-ának volt Facebook-fiókja, és ezen emberek 75%-a számolt be arról, hogy naponta használja a Facebookot. Emellett a fiatal felnőttek (18-24 évesek) 78%-a használta a Snapchatet, míg a fiatal felnőttek 71%-a az Instagramot (Smith & Anderson, 2018). Csak a Facebook több, mint 2,797 milliárd felhasználót szolgál ki havonta, ami toronymagasan meghaladja a világ legnépesebb országainak népességét – és ez csak egy platform (ámbár a legnépszerűbb) a sok közül. Twitter, TikTok, Tinder... csak hogy még néhányat említsek a sok közül. Mindegyiknek aktív felhasználója vagyok, de mivel a Z generációsok csoportját erősítem, ezzel semmilyen meglepő dolgot nem írtam le. Régen és ma is sokat hallani a médiában a különböző platformok veszélyeiről és negatívumairól. Azonban hajlamosak vagyunk megfeledkezni azok pozitív hatásairól, amelyekről nem, vagy nagyon kevés szó esik. És mi vajon a tudomány álláspontja ebben a témában? A cikkben ezt a kérdést járom körbe, elsősorban a Facebookra koncentrálva, mivel ez magasan a legnagyobb aktív felhasználói bázissal rendelkező közösségi médium napjainkban.