AZ OKTATÁSPOLITIKAI MODELLEZÉS DILEMMÁI
Y.Z. A fiatalság legfrissebb folyóirata 1. évf. 2. szám
PDF (Hungarian)

How to Cite

Bagi, Nikoletta Dóra. 2021. “AZ OKTATÁSPOLITIKAI MODELLEZÉS DILEMMÁI”. Y.Z. - A NIT ifjúságszakmai folyóirata 1 (2): 31-35. https://yzfolyoirat.hu/index.php/yz/article/view/37.

Abstract

Manapság sokat halljuk a tudásalapú társadalom kifejezést és az oktatás fontosságának hangsúlyozását. Jelen tanulmány szintén az oktatással, pontosabban az oktatáspolitikával kíván foglalkozni, azonban a kormányzással összefüggésében.

Köztudottan a kormány alkotja az oktatáspolitikát. Ennek tudatában feltehető a kérdés, vajon van-e lehetőség az oktatáspolitikai intézkedések mérésére? A válasz természetesen igen. A tanulmány az oktatáspolitikai intézkedések alapján kísérli meg kategorizálni az oktatáspolitikát a kormányzás ismert modelljeinek tükrében, Magyarország fókusszal. Jelen tanulmány azon kérdés köré épül, miszerint a kormányzás ismert good governance és good government modelljeinek jellemzői vajon megtalálhatóak-e az oktatáspolitikában, így beszélhetünk-e tisztán piacközpontú, illetve tisztán államközpontú oktatáspolitikáról.

A fentiek megválaszolásához mindenekelőtt szükséges a már említett két kormányzástani modell ismerete, így a következőkben ezek bemutatására kerül sor.

PDF (Hungarian)