Abstract
A korai iskolaelhagyás az általános iskolában elkezdődő komplex folyamat, amelynek leküzdése komoly kihívást jelent. A végzettség nélküli iskolaelhagyás több szempontból is komoly probléma: negatívan befolyásolja a munkaerőpiaci elhelyezkedést, a megszerezhető jövedelem mértékét és az egyén társadalomba történő beilleszkedését, egész életpályáját is. Tekintettel arra, hogy az alacsony iskolai végzettség az a társadalomra és a gazdaságra is erős hatást gyakorol, a 2000-es évek óta az Európai Unió tagállamainak is kiemelt célja a koraiiskolaelhagyás csökkentése (Degroote et al., 2019; Nouwen & Clycq, 2019). A cél elérésének érdekében a tagállamok eltérő stratégiákat és programokat alkalmaznak, ilyen például az alacsonyabb létszámú osztályok vagy személyre szabott tanulásikörnyezetek kialakítása, a tankötelezettség korhatárának növelése.