AZ ISKOLAI ZAKLATÁSELLENES PSZICHOLÓGIAI SZEMPONTOK BEÉPÜLÉSÉNEK NEHÉZSÉGE A HAZAI OKTATÁSBA – AVAGY A GYERMEKKÖZPONTÚ ISKOLA HIÁNYA A POLGÁROSODÁSTÓL NAPJAINKIG
PDF

Hogyan kell idézni

Helmeczi, Attila. 2024. “AZ ISKOLAI ZAKLATÁSELLENES PSZICHOLÓGIAI SZEMPONTOK BEÉPÜLÉSÉNEK NEHÉZSÉGE A HAZAI OKTATÁSBA – AVAGY A GYERMEKKÖZPONTÚ ISKOLA HIÁNYA A POLGÁROSODÁSTÓL NAPJAINKIG”. Y.Z. - A NIT ifjúságszakmai folyóirata 3 (3): 5-15. https://yzfolyoirat.hu/index.php/yz/article/view/69.

Absztrakt, bevezető

Tanulmányom célja annak részletes bemutatása, hogy Magyarországon a polgárosodás időszakától kezdve milyen – részben a herbartiánus, majd főként a szocialista oktatásfilozófia gyermekpszichológiával kapcsolatos elveihez kötődő – tényezők gátolták az iskolai zaklatásellenes intézkedések megjelenését, illetve mindezekhez képest milyen változások történtek a rendszerváltás után egy, az iskolai zaklatást konzekvensen elítélő, az oktatáspolitika egészét érintő szemlélet kialakításának irányában.

 

PDF